Minu lemmiktegevus on harutamine

17. jaan 2024

Kuidas ma pruuni lõnga värvisin

 Mul on praegu kindakudumise vaim peal.
Leidsin väga armsa kinda Laimjalast, aga oh häda, ma ei leia oma tumepruuni lõnga üles.Tuustisin mööda mulle teadaolevaid lõnga müügikohti, sellist pruuni, mida vaja, hetkel pole. Ja kui on õige asi, on lõng liiga jäme. Niisiis otsisin üles oma värvivarud ja kaevandasin kapist maavillase 8/2 valge lõnga välja. Pesin lõnga kenasti ära ja jäin ootama hetke, kui elektri börsihind lausa pikali ei löö.

Sobiv hetk käes, panin värvipoti tulele ja võtsin oma kõige tumedama pruuni värvi välja. Lahustasin värvi vee sees ära ja asi tundus väga kahtlane. Mitte miski ei meenutanud pruuni. Värvivesi oli kena tumedamat sorti punane. Olen seda ennegi märganud, et vee värvus võib petlik olla. Panin lõnga vette ja maksimum, mis ma sealt kätte sain oli tumedamat sorti vanaroosa ja lilla vahepealne toon.

Ilmselt seal paki sees ei olnudki pruun värvipuru, kuigi lõngajupike vihjas tumepruunile ja tekst kinnitas pruuni sisu. Nüüd oli kaks valikut, kas viia värvimine antud situatsioonis lõpule ja jääda ootama lõpptulemust või hakata kombineerima. Kiusatus oli jätta kõik nii nagu on, aga mul oli ju tuli takus selle pruuni lõngaga.

Korjasin värvikastist välja musta puru ja lisasin seda värvivette. Vesi läks pisut tumedamaks, aga punane mis punane. Selge, tuleb lisada rohelist. Võtsin juba lahtise rohelise värvipaki, kust oli lõngajupp jooksu pannud ja lisasin seda värvivette. Opsa, ei mingit pruuni. Täitsa lilla lõnga sain. Värvimuutnud näpud reetsid, et tegu polnud selle tavalise rohelisega, vaid pigem mererohelisega. Nüüd oli juba hilja kummikindaid kätte tirida. Kauaks need sõrmed ikka roheliseks jäävad :)
Sügasin värvipoti ääres kukalt ja ragistasin ajusid. Kuidas sellest lillast nüüd pruun kätte saada?
Otsisin välja kollase värvi ja lisasin seda. Värvitoon hakkas vaikselt pruuni poole liikuma. Tore!
Lisasin veel kollast ja asi läks aina paremaks. Aga ikkagi liiga hele!
Veel musta lisaks ja sain kätte päris kena pruuni. Aga seda punast oli seal ikkagi nii palju sees, et mustjaspruunist ei olnud juttugi. Värvi kogus selle lõnga jaoks oli juba muljetavaldav ja andsin alla. Rohkem värvi ei lisa ja on, nagu on. Lõpetasin värvitsükli ja jätsin lõnga vette jahtuma. Hirm oli nahas, et ma ei saa seda lõnga värvikindlaks. Vesi oli alles väga värviküllane. Jahtumisega imendus siiski suurem osa värvist lõnga sisse ja juba kolmas lõnga loputusvesi oli peaaegu puhas. Neljas vesi oli täitsa OK. Nüüd on mul kena punakaspruun lõng, aga seda tumedat lambapruuni ikka pole :(

Lõnga värvimine

Lõnga värvimine


1 kommentaar:

  1. Tarkus edaspidiseks - väga ilusat tumepruuni saab värv-hernesseenega värvides. Väga hästi annab välja, ainult et tehnoloogia on hirmus haisurikas (pH vaja aluseliseks viia, mul oli selleks ammoonium) ja ega seda seent naljalt ei leia ka.

    VastaKustuta