Minu lemmiktegevus on harutamine

9. nov 2015

Ligita sall / Ligita Shawl

Osalesin ühel vahval testkudumisel: http://www.ravelry.com/projects/kuduja/ligita-ratt
Aitäh, Anna!

Ligita rätt by Anna
Ligita rätt by Anna
Lõnga valiku osas olid vabad käed. Alguses mõtlesin kududa Aade ühekordsest villasest kirjust lõngast. Kuid kui olin lõnga kapist välja võtnud, selgus, et see sirelivärvides lõng on mul hoopis kahekordne. Niisiis langes see lõng mu valikust välja. Mitte et sellest ei oleks saanud kududa, vaid mu vaimusilmas oli see rätt peenemast lõngast.
Kaevusin kapisügavusse ja leidsin järgmise, mulle sobiva variandi.

Ligita rätt by Anna
Ice Yarns Baby Alpaca Fine
30% Baby Alpaca
70% Superwash Merino
50 gr/350 m
Lõnga kulus 96 grammi

Lõnga kiidan. Hea kududa, kergelt siidise olekuga, hoiab hästi vormi.

Ees oli üle lahe sõit ja see testkudumine sobis sinna reisile kui rusikas silmaauku. Kaks väikest lõngatokki, ühed ringvardad ja mustrilehe-vaba kudumine. Pooleli oli veel mitu tööd, aga nende kaasavõtmine ja laevas kudumine ei oleks stressivaba olnud.

Ligita rätt by Anna
Isegi nii lihtsa kudumise juures suutsin paar korda harutada. Kas jätsin äärele vajaliku sulmuse lisamata või olin aukude kudumisega liiga agar. No mis teha, lemmiktegevus see harutamine.

Algselt oli plaan räti külgekootav serv teha valge lõngaga. Kui põhiosa oli varrastelt maha kootud, vaatasin, et halli on piisavalt veel järel ja teen serva sama lõngaga. Kudusin-kudusin ja järsku avastasin, et lõngaviht paistab kahtlaselt läbi. Nojah, serv on tehtud kahekordse lõngaga ning see neelas lõnga rohkem kui ma karta oskasin. Andsin siis varrastele valu, et äkki jõuan rea ikka enne ära lõpetada, kui lõng otsa saab (justnagu kudumise kiirusest sõltuks lõnga kulu).
Igatahes läks hästi. Kui silmused olid maha kootud, jäi veel väike nutsakas lõnga alles. Serv sai kitsam, kui planeerisin, aga pole ka sellel serval midagi viga.

Ligita rätt by Anna


Väiksemate rättide kudumist pean veel õppima. Plaan oli teha selline natuke väiksemat sorti sall, mis sobiks hästi jope alla kaela soojendama. Aga nagu ikka, kui sall venitusest tuli, sain ikka suure õlaräti.
Ligita rätt by Anna

Ligita rätt by Anna

4 kommentaari:

  1. Aitäh kudumast! Kirjutasin nüüd blogis ja FB-s. Neljapäeval kuulutan välja kooskudumise:)

    VastaKustuta
  2. Tundub väga hea langevusega sall! Lihtne ja ilus!

    VastaKustuta
  3. Väga ilus! Suurel sallil on oma eelised!

    VastaKustuta
  4. Väga ilus! Suurel sallil on oma eelised!

    VastaKustuta