Minu lemmiktegevus on harutamine

16. märts 2023

Vormsi kindad

 Sain tellimuse kinnastele. Ette sain värvid, mida kasutada: sinine-must-valge. Ja et oleks klapiga kindad. Kõik muu jäi minu otsustada-valida.

Klapiga kindaid ei taha väga keeruka mustriga teha, et oma elu mitte liiga keerukaks elada. Ja siis meenus mulle üks muuseumiräbal Vormsilt. Oli musta ja valge lõngaga. Kas seal ka sinist oli, seda ei mäletanud. Aga kui olin räbala Muis-ist üles otsinud, nägin seal ka sinist värvi. Vähe küll, aga oli olemas. Ja kuna veel praegu on Hiina kalendri järgi jäneseaasta, siis oli muster leitud.

klapiga kindad

 Siis meenus, et olen seda mustrit kusagil kindaraamatus näinud. Väike otsimine ja muster oli olemas, nii et polnud räbala pealt vaja maha joonistama hakata.

Kudumisel juhtus väike äpardus ka. Olin juba pöidlaaugust jupp maad edasi jõudnud, kui jäin neid jäneseid pika pilguga takseerima. Kuidagi väga näljased jänesed olid mu kinda peal, üldse mitte sellised, nagu Muisi pildil. Võtsin raamatu ekraani juurde ja hakkasin rida realt mustrit originaaliga võrdlema. No muidugi, raamatus oli muster vigane. Kohe mitme silma jagu mitmel real. Nii et ei saanud lihtsamalt. Joonistasin raamatu mustri õigeks ja harutasin oma jänesed üles.

klapiga kindad

klapiga kindad
Pildistamise jaoks ajasin kindad omale kätte. Mulle on need kindad natuke pikavõitu, aga pildid said ära tehtud.

Muis-is ringi liikudes leiab seda põhimustrit päris paljudest piirkondadest. Ka minu Lätimaal elanud vanaema varustas kogu meie peret sellise mustriga kinnastega. Igaüks sai muidugi erineva värvikombinatsiooniga kindad. Nii et täitsa lapsepõlve muster. Lisaks veel väga lihtne ja mõnus kududa.

klapiga kindad
klapiga kindad
Lõngaks Teksrena 100% villane, 100g/350m
vardad 1,5
lõnga kulus 109 grammi.

klapiga kindad
klapiga kindad

 Originaalkindad Muis-is: https://www.muis.ee/museaalview/995167


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar