Minu lemmiktegevus on harutamine

30. sept 2016

Sokid / Socks

Alles eelmises postituses olid sellised sokid. Ainult et värv oli teine.

Sokid Socks

Ajalises järjestuses said need sokid varem valmis. Hakkasin neid kuduma heategevuseks ja nr 43 jalale. Kudumisega alustasin autos. Kui olin kannani jõudnud, oli kahtlus majas, et kas ikka 43 jalale sobib. No mitte ei tahtnud seal autos võimlema ja proovima hakata ja kudusin edasi. Mingi suuusega sokk tuleb sealt ju nagunii.
Teoorias oleks pidanud suurust küllalt olema, aga praktikas korrutasin endale pidevalt, et kontrolli kudumise tugevust. Ja nõnda siis juhtuski, et mu tavapärase pehme kudumise asemel tuli kude märksa tihedam ja sokk väike. Lisaks kanged sõrmed ja väsinud randmed. No ei ole koetiheduse vägisi tagasihoidmine minu jaoks.
Variant oli, et poole pealt sokk üles harutada ja alustada uutega. Ikka nii, nagu kogu aeg olen kudunud. Siiski otsustasin soki ära lõpetada, teise ka valmis kududa ning heategevuseks uued sokid teha.

Sokid Socks

Valmis ma need sokid sain. No täpselt paras minu jalale. Hea tihe kude jämedast lõngast. Kummiku või saapa sisse peaks sobima küll.
Heategevuseks kudusin siis rohelise-valgega sokid, silmi lõin ülesse natuke rohkem ja korrutasin endale pidevalt, et ära tapa käsi, võta vabalt. Väljanägemise poolest sarnased koed, käe all on aga väike vahe ikkagi tunda. Koepind jäi käe all rohelistel sokkidel pisut mõnusam ja pehmem. Võin nüüd eksperimenteerimise koetihedusega lõpetada. Aitab käte piinamisest.

Ja nüüd siis tavapärane vingumise osa: mustal tokil oli 1 sõlmekoht sees, sinisel lausa 2 sõlme. Üks selline tavaline, teise sõlme järel tuli aga ligi 2 meetrit ilma korrutamiseta käkras lõnga. Selline asi tekitab tugevat meelehärmi. Eeldaks ikkagi kvaliteeti...

Lõng: Laurin Villalanka 150 g/275 m 75% vill, 25% polüamiid, värvid must ja sinine
vardad: 2,0

Lõnga kulus 120 grammi.

Ühed sellest lõngast sokid ootavad veel postitamist, ühe sokipaari jaoks peaks veel lõnga alles olema. Kindel on aga see, et seda lõnga ma rohkem ei osta. Vist...

3 kommentaari:

  1. Väga mõnus muster! No sõlmed teevad muidugi viha, eriti sujuvate üleminekutega lõngal.

    VastaKustuta
  2. Tere!

    Sokkidel on eespool väga huvitav muster, jäin hätta selle leidmisega.
    Seetõttu uurin, millise mustriga tegemist on?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ei midagi keerulist: põhivärviga rida parempidi, teise lõngaga rida - parempidi pahempidi. Jälle rida parempidi, siis rida pahempidi-parempidi.

      Kustuta